Friday, November 6, 2009

pemakaian wanita...

pemakaian wanita zaman sekarang...

etika berpakaian wanita sekarang amatlah boleh dikatakan dalam bahasa lembutnya tidak menepati Islam dan dalam bahasa kasarnya amatlah menjijikkan.

Allah berfirman " jagalah ahli keluargamu dan dirimu dari bahan bakaran api neraka. selagi seorang gadis itu atau wanita itu belum berkahwin bermakna tanggungjawabny
a adalah dibawah kedua orang tuannya, daan hendaklah dari kalangan ahli keluarga tersebut menyeru kepada perbuatan amalan makruf dan menjauhi amalan mungkar. justru kesedaran itu bermula dirumah bagaimana pentarbiyahan ibu ayah terhadap anaknya dan egitulah acuan anaknya bila dia dah besar nanti kalau Islam islam lah dia kalau yahudi maka jadi yahudilah dia dan kalau majusi maka majusilah dia."
Dalam hal berpakaian wanita ini Allah telah menjelaskannya dalm surahal-Nisa' sila rujuk.
Apakah kaum wanita tidak menyedari akan perihal ini sedang Allah telah menganugerahkan
mereka satu surah berbanding kaum lelaki. pemakaian wanita sekarang ini juga boleh dikatakan dipengaruhi unsur yahudi laknatullah alaih semenjak kejatuhan khilafah uthmaniah yang merupakan khalifah terakhir umat Islam. dan dari situ yahudi mulai menerapka sedikit demi sedikit elimen munkar dan terjadilah sebagaimana sekarang. untuk menyalahkan 100 peratus penjual dan pengiklan tidak boleh juga melainkan kaum wanita Islam ini perlu tahu adakah aku nak tayangkan bentuk tubuh aku kepada jantan lain dan sememangnya kalau dia berpakaian ala yahudi dan kafirin maka dia merupakan sebahagian daripada mereka maka neraka lebih utama baginya.

Hakikat tudung adalah perlindungan zahir batin, lindungi mata kamu dari memandang lelaki yang bukan muhram kamu, lindungi lidah kamu dari mengumpat orang dan bercakap perkara yang sia-sia ..sentiasalah lazimi lidah dengan zikir kepada Allah SWT, lindungi telinga kamu dari mendengar perkara yang mengundang mudharat baik untuk dirimu mahupun masyarakat , lindungi hidungmu dari mencium segala yang berbau busuk, lindungi tangan-tangan kamu dari berbuat sesuatu yang tidak senonoh, lindungi kaki kamu dari melangkah menuju maksiat, lindungi fikiran kamu dari berfikir perkara yang mengundang syaitan untuk memperdayai nafsu kamu, lindungi hati kamu dari sesuatu selain Allah SWT, bila kamu sudah biasa, maka tudung yang kamu pakai akan menyinari hati kamu.. itulah hakikat tudung.
.(Muhammad Zaim)

No comments:

Post a Comment