Saturday, May 14, 2011

SAHABAT ....





sya telah mengenali beberapa shabt ... masing2 mempunyai keistimewaan t'sndiri ... shbt2 sya smua ade kelemahn .. namun , sya menyayangi kesemuanya ... kehadiran nya mengukuhkn apa yg t'longgar dijiwa sya ... kewujudn nya membri seri pd senyumn sya ... keikhlasn nya mjdi pautan pd keikhlasn sya ... kebaikkan nya membngkitkn semangt pda pjalann hari2 sya ... sya doakn agr anda bhagia selalu ... [^_^]v




 

sahabat yang terbaik bukanlah sekadar mengikut keinginan dan kemahuan hati kita , sebaliknya sahabat yang  terbaik adalah sentiasa menasihati apabila kita melakukan kesalahan , menjadi penghibur apabila kita sedih , menjadi pendorong apabila kita gagal , membantu apabila kita berada dalam kesulitan , sentiasa mengingati kita bila kita terlalu gembira dan yang paling penting sentiasa mendorong kita ke arah maa'ruf (kebaikkan) dan mencegah kita dari  melakukan kemungkaran .... .
 
Itulah sahabat sejati dunia akhirat..
moga persahabatan kita sehingga ke Jannah..
InsyaAllah .. (^_^)

 


“ Nikmat yang paling berharga selepas nikmat Iman dan Islam , adalah memiliki SAHABAT yang soleh ... Jika kamu mendapati kewujudan kasih sayang antara kamu dengannya , maka peganglah ia bersungguh-sungguh ..... "

1 comment:

  1. tenx faz...i.allah sahabat dunia akhirat.
    -nabilah-

    ReplyDelete