Saturday, January 29, 2011

LAYAK KE SAYA ?


Takut saya nak dekat dengan awak..tahu kenapa?
Sebab awak orang berada,
ibubapa awak berpangkat dan terkenal,
awak juga seorang yang bijak dan pndai,
kawan-kawan awk pun dari kalangan mereka-mereka yang bijak belaka...
Siapalah saya kan...

Saya cuma gadis biasa...
yang datang dari keluarga sederhana..'
mak dan ayah saya cuma pesara kerajaan,
tak punya pangkat atau gelaran untuk di banggakan.
Tak punya harta berjuta untuk di wariskan,

Apa yang mereka mampu hanyalah menghadiahkan saya sekeping hati yang suci,
untuk diisi dengan harta keimanan dan kasih sayang..

mereka berikan saya nama,
sebagai maruah diri untuk di jaga dan di hormati...

dan akhir sekali mereka berikan saya pelajaran
dan didikan agama...
sebagai bekalan untuk saya di dunia dan di akhirat..

Cuma itu yang saya ada....
dan saya amat bersyukur memilikinya....
Sudikah awak menerima saya hanya dengan apa yang saya ada itu?

Saya tak dapat berikan awak apa-apa...
yang saya ada cumalah sekeping hati yang ikhlas...yang telah lama saya hiasi
dengan kasih sayang....utk sy hadiahkan pada awk..

Tapi jujur saya katakan, hati itu pun hanyalah pinjaman...
kelak apabila tiba masanya,
hati itu tetap akan di ambil kembali olehNYA,
kerana saya sedar, hakikatnya diri ini hanyalah hambaNYA,

Oleh itu, sudikah lagi awak menerima diri saya yang tak punya apa-apa ini??


No comments:

Post a Comment