Friday, February 25, 2011

TEMAN ... ~


sejauh mana kau berlari , akan ku terus kejar ...
selagi Allah masih memberi peluang untuk aku bernafas , juga selama Allah masih menghadirkan , titisan kasih dihati ...

 
Buatmu insan yang bernama teman , 
tahukah engkau wahai insan yang ku sayang ,
aku manusia penuh kekhilafan , tak mungkin ku tahu kata hati mu setiap saat ... tak mungkin hatimu dapat ku tebak setiap detik , walau jauh kau berlari ... aku sentiasa bersamamu , bukan terang-terangan .. melalui doa aku titipkan , agar terpelihara insan kesayangan .....

Dan di hatiku sentiasa tersimpan nama insan
yang pernah menjadi sebahagian dari warna kehidupan ...
dan hadirmu mengindahkan lukisan , warna kehidupan yang tidak pernah membosankan ...
mungkin perhubungan ku dengan Dia yang harus aku utamakan , dan aku telah abaikan ... hadirnya teguran melalui ulahmu teman ,namun ku yakin ini semua adalah ujian ....
 

benar katamu semua dari Dia yang Menciptakan , jika kau masih begitu ...  aku masih menunggu , perkhabaran terbaik darimu .. rindu ini menjadi kesakitan , dan aku yakin kau akan datang sebagai pengubat .....

dirimu hadiah dari Allah , Kau lah teman kesayangan ...............

No comments:

Post a Comment