Friday, December 25, 2009

KENANG KESILAPAN SILAM..

LALAI
assalammualaikum
kdg2 sebagai manusia kita sentiasa lalai..lalai dlm apa jua perkara yg telah dan ingin kita lakukan...maka saya sentiasa ingatkan diri saya dan setiap dipenghujung malam apa kesilapan yg telah saya buat?apa kebaikan yg tlah sy buat?adakah saya sakiti hati sesiapa pd hari ini?...oleh itu, bg saya ape2 pun kesilapan dtg dr diri kita..atas kite nak perbetulkannye atau tidak..Allah S.W.T. telah mengurniakan akal utk kita bezakan mana yg baik n mana yg buruk..jd kita gunakannya dgn sebaik mungkin..
Kdg2 ape yg Allah S.W.T kurniakan itu tidak tepat dgn kehendak kita,itu Ujian...Allah telah berfirman.“Apakah Manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata kami beriman sedangkan mereka belum diuji dengan sesuatu percubaan, dan demi sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka dengan ujian yang demikian nyatalah apa yang diketahui oleh Allah tentang orang-orang yang beriman dan nyata pula apa yang diketahui tentang orang-orang yang berdusta” ( surah al - Ankabut ayat 2 – 3 ) oleh itu,marilah kita suburkan kehidupan dengan kemuliaan....
Wassalam...

No comments:

Post a Comment